Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ

Η ΑΠΟΚΤΗΣΗ ΠΟΛΛΩΝ ΠΤΥΧΙΩΝ

 

Στην Ελλάδα τα πράγματα όλο και δυσκολεύουν στην αγορά εργασίας, γι’ αυτό και πολλοί θέλουν να ενισχύσουν τα επαγγελματικά τους προσόντα είτε αναζητούν την πρώτη τους εργασία είτε έχουν κάνει ήδη τα πρώτα επαγγελματικά τους βήματα. Ο προσφορότερος τρόπος, ύστερα από την απόκτηση πτυχίου, είναι η απόκτηση ενός μεταπτυχιακού τίτλου και ύστερα ενός διδακτορικού.

Από τα αποτελέσματα έρευνας που διεξήχθη προκύπτει ότι το 79% των Ελλήνων που επιθυμούν να κάνουν μεταπτυχιακές σπουδές, προτιμούν τη διοίκηση επιχειρήσεων, το διάσημο ΜΒΑ. Τα χρηματοοικονομικά αντικείμενα είναι η δεύτερη επιλογή των Ελλήνων, με ποσοστό 49%, ενώ μόλις το 13% ενδιαφέρεται για μεταπτυχιακό στις κοινωνικές επιστήμες ή στις διεθνείς σχέσεις.

Οι περισσότεροι Έλληνες δηλώνουν πως θέλουν να κάνουν μεταπτυχιακό στη διοίκηση επιχειρήσεων για να βελτιώσουν τις επαγγελματικές τους προοπτικές. Σχεδόν ένας στους δύο Έλληνες απάντησε ότι θα κάνει μεταπτυχιακό για να βελτιώσει τις δεξιότητές του. Το 34% εκτιμά ότι η απόκτηση μεταπτυχιακού τίτλου θα βοηθήσει στην αλλαγή τομέα απασχόλησης ή καριέρας – δίδεται ως απάντηση. Εκπαιδευτικούς λόγους επικαλέσθηκε το 30% των Ελλήνων. Ας μην ξεχνάμε ότι ο μεταπτυχιακός τίτλος είναι απαραίτητος για την απόκτηση διδακτορικού, που οδηγεί σε ακαδημαϊκή καριέρα.

Παρ’ όλα αυτά τα πολλά πτυχία δεν εξασφαλίζουν την εύρεση μιας καλής θέσης εργασίας. Είναι χαρακτηριστικό πως οι περισσότεροι (33-45% του εργατικού δυναμικού) εργάζονται σε θέσεις εργασίας που απαιτούν λιγότερα προσόντα από όσα έχουν. Στον αντίποδα βρίσκεται ένα ποσοστό 16-18% των εργαζομένων στην Ελλάδα, που απασχολούνται σε θέσεις εργασίας υψηλότερων απαιτήσεων από τα προσόντα που διαθέτουν. Στις δύο αυτές περιπτώσεις, οι κάτοχοι πτυχίων και μεταπτυχιακών τίτλων εμφανίζουν μια αύξηση απασχόλησης κατά 5%. Αντίθετα, το ανθρώπινο δυναμικό μεσαίας εκπαίδευσης καταγράφει μείωση της τάξης του 7% και το χαμηλής εκπαίδευσης μείωση απασχόλησης της τάξης του 17-18%. 

Μάλιστα είναι χαρακτηριστικό ότι στην Ελλάδα το 20% των ατόμων, ηλικίας έως 25 ετών δεν έχει απολύτως καμία εργασιακή εμπειρία σε αντίθεση με πολλές άλλες ευρωπαϊκές χώρες. Μόλις πρόσφατα έχει ξεκινήσει στην χώρα μας η αναπροσαρμογή των αναλυτικών προγραμμάτων των σχολείων, με βάση το πλαίσιο των βασικών ικανοτήτων, που θέτει η Ε.Ε. και που δίνουν έμφαση στο αποτέλεσμα της μάθησης και όχι στον τρόπο που αποκτήθηκε. Οι οχτώ βασικές ικανότητες δια βίου μάθησης, που αποτελούν προαπαιτούμενο στο ευρωπαϊκό πλαίσιο ικανοτήτων, αλλά και στην αγορά εργασίας, είναι: η επικοινωνία στη μητρική γλώσσα, η επικοινωνία στις ξένες γλώσσες, η μαθηματική ικανότητα και βασικές ικανότητες στην επιστήμη και την τεχνολογία, η ψηφιακή ικανότητα, οι μεταγνωστικές ικανότητες, οι κοινωνικές ικανότητες και ικανότητες που σχετίζονται με την ιδιότητα του πολίτη. 

 

 

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out /  Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out /  Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out /  Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out /  Change )

Connecting to %s

  • Blog Stats

    • 23,437 hits
  • ΑΡΧΕΙΟ

%d bloggers like this: